Radno vrijeme
Produženi boravak počine s radom u ponedjeljak 3.11.2025.
Produženi boravak odvija se nakon nastave do 16:00 sati. Po potrebi roditelja i dulje.
- ručak se odvija od 12:30 do 13:00 sati
- užina se odvija od 13:30 do 15:00 sati
Produženi boravak
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta.
U Osnovnoj školi Rečica stručni tim za rad u produženom boravku čine učiteljica produženog boravka, učiteljice razredne nastave, vjeroučitelj, učiteljica engleskog jezika i učiteljica njemačkog jezika. Svi rade u timu, odnosno zajedno planiraju i programiraju sve aktivnosti (godišnje, mjesečno, tjedno), dogovaraju se o zajedničkim i odvojenim aktivnostima.
Uz stručni tim u radu u produženom boravku surađuju i stručni suradnici (knjižničar, pedagoginja i psihologinja) u svezi savjetovanja roditelja i učitelja u slučaju poteškoća ili problema u prilagodbi.
Opis rada u produženom boravku
Nakon redovne prijepodnevne nastave organizira se produženi boravak u školi za učenike
od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Radno vrijeme i organizacija rada u školi mogu biti
fleksibilni, prilagođeni potrebama učenika.
Grupa učenika-polaznika produženog boravka organizirana je u jednoj heterogenoj skupini koju vodi mag. prim. educ. Helena Ban Ribar.
U školskoj godini 2025./2026. program Produženog boravka provodi se za učenike od prvog do četvrtog razreda:
- 1. skupina = 15 učenika
Nastavne metode i način rada prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja: kurikularni pristup (umjesto predmetno- satnog), integrirano učenje i poučavanje, multidisciplinarni i kroskurikularni pristup (informacijsko-komunikacijske tehnologije), timsko i suradničko učenje, istraživačka nastava, iskustveno učenje, problemska nastava, projektna nastava, učenje kroz igru, praksu, učenje za život, fakultativni programi (jezici, športske aktivnosti), tečajna nastava, izvanučionička i terenska nastava, izvannastavne aktivnosti.
Različitost pristupa odgojno-obrazovnom procesu valja uskladiti u najvećoj mogućoj mjeri da bi učinkovitost i krajnji cilj – uspjeh, rast i razvoj djeteta, bila maksimalna.
Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski, dok je dobra suradnja s roditeljima od iznimne važnosti. Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja:
- Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe;
- Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/ doprinio dobru u društvu;
- Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).
Specifični ciljevi:
- potpun i harmoničan razvoj djeteta
- važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
- fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
- izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
- učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
- ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
- osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
- pismenost (jezična i matematička)
- razvoj osjećaja za hrvatski identitet
- razvijanje duhovne dimenzije života
- europska i globalna dimenzija modernog življenja
- pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
- funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
- partnerstvo u obrazovanju
- uloga tehnologije u obrazovanju
- briga o djeci s posebnim potrebama
- temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
- olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
- uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje
Raspored rada u produženom boravku
Produženi boravak počinje od 11.00 sati, a za učenike koji imaju duže nastavu počinje po završetku nastave i traje do 16.00 sati. Redoslijed rada se odvija prema sljedećim aktivnostima:
11.00 – 12.30 Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u učionici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre).
12.30 – 13.00 Objed učenika – učiteljica organizira pranje ruku, odlazak u blagovaonicu i smještaj djece. Tijekom objeda učiteljice provode odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima.
13.00 – 15.00 Pisanje domaćih zadaća – učiteljica produženog boravka također organizira individualni ili skupni rad po preporuci ostalih članova tima radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja.
15.00 – 16.30 Organizirano slobodno vrijeme – to može biti izvanučionička nastava koja će obuhvatiti odlaske na manifestacije u gradu, izložbe, kino i slične prigodne sadržaje i sl.
Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:
- igraonice
- kreativne radionice
- društvene igre
- pričaonice
- gledanje filmova
- čitanje slikovnica i knjiga
- slušanje glazbe
- sportske i rekreativne
Jelovnik
Jelovnik je podložan promjenama sukladno organizaciji rada Škole.
24. 11. – 28. 11. 2025.
|
DAN |
JELOVNIK |
UŽINA |
ALERGENI |
|
Ponedjeljak |
Rižabiža (rižoto s piletinom i povrćem, salata, polubijeli kruh) |
voće |
gluten, celer i proizvodi |
|
Utorak |
Lazanje (lazanje s mesom i povrćem salata, polubijeli kruh) |
Bananko |
gluten, mlijeko, celer i proizvodi |
|
Srijeda |
Ribomanija (riblji kolutići, pire krumpir, polubijeli kruh) |
puding od čokolade |
gluten, jaja, mlijeko, celer i proizvodi |
|
Četvrtak |
Bakina tajna (juneći paprikaš, tijesto, polubijeli kruh) |
voće |
gluten, jaja, celer i proizvodi |
|
Petak |
Knedle sa šljivama (sok) |
Bananko |
gluten, jaja, mlijeko i proizvodi |
19. 11. – 21. 11. 2025.
|
DAN |
JELOVNIK |
UŽINA |
ALERGENI |
|
Srijeda |
Seoski doručak (grah s kobasicom i povrćem, polubijeli kruh) |
Napolitanke |
Gluten, soja, celer i proizvodi, orašasto voće |
|
Četvrtak |
Piko i Žganc (pureći saft, palenta, salata, polubijeli kruh) |
voće |
Gluten, mlijeko, celer i proizvodi |
|
Petak |
Mlinci-plinci (pečeni pileći batak, mlinci, salata, polubijeli kruh) |
Bananko |
Gluten, celer i proizvodi |
10. 11. – 14. 11. 2025.
|
DAN |
JELOVNIK |
UŽINA |
ALERGENI |
|
Ponedjeljak |
Pileći ujušak (piletina, povrće, noklice, polubijeli kruh) |
Napolitanke |
Gluten, soja, jaja, mlijeko, celer i proizvodi |
|
Utorak |
Dobitna kombinacija (pečena jaja, pire krumpir, špinat, polubijeli kruh) |
jabuka |
Gluten, mlijeko, celer i proizvodi |
|
Srijeda |
Školska petlja (špagete Bolognese, zelje salata, polubijeli kruh) |
Puding od čokolade |
Gluten, celer i proizvodi |
|
Četvrtak |
Junko i Žganc (juneći saft sa žgancima, salata, polubijeli kruh) |
banana |
Gluten, mlijeko, celer i proizvodi |
|
Petak |
Knedle od šumskog voća (sok)
|
Oreo keksi |
Gluten, jaja, mlijeko, celer i gorušica |
3. 11. – 7. 11. 2025.
|
DAN |
JELOVNIK |
UŽINA |
ALERGENI |
|
Ponedjeljak |
Carbonara (špageti, umak, meso, salata, polubijeli kruh) |
voće |
Gluten, soja, jaja, mlijeko, celer, gorušica i proizvodi |
|
Utorak |
Bakina tajna (saft od svinjetine i povrća, njoki, salata, polubijeli kruh) |
voćna tortica |
Gluten, jaja, celer i proizvodi |
|
Srijeda |
Keljoslov (kelj varivo s mrkvom, krumpirom i junetinom, polubijeli kruh) |
bananko |
Gluten, celer i proizvodi |
|
Četvrtak |
Madagaskar (musaka, polubijeli kruh) |
Moto keksi |
Gluten, mlijeko, celer i proizvodi |
|
Petak |
Popajeva poslastica (riblji štapići, pire krumpir, polubijeli kruh)
|
voće |
Gluten, jaja, mlijeko, celer i gorušica |
