Osnovna škola Rečica

O ŠKOLI

Prva školska zgrada u Rečici Obča pučka škola otvorena je 1886. godine na mjestu današnje zgrade Rečica 47 a. Tadašnja škola imala je dvije učionice i dvosoban stan za učitelja, uređeni školski vrt i pčelinjak. Prvi učitelj je bio dubovački župnik Matija Župčić, a mjesni župnik Nikola Batušić. Izgradnju zgrade financirali su sami Rečičani (Rečičaki) prodajom soli. U to vrijeme mladi su se u školu pozivali prijavom učitelja ili mjesnog ravnatelja. Za vrijeme II. Svjetskog rata do temelja je porušena školska zgrada. Do izgradnje nove školske zgrade nastava se održavala u kuriji grofa Drašković. Od 1945. do 1951. godine zvala se Osnovna četverogodišnja škola. Godine 1951. postaje Sedmogodišnja škola,  ali već 1954. godine mijenja se u Osmogodišnju školu. Škola 1956. godine dobiva naziv OŠ Matija Gubec.

Nova školska zgrada izgrađena je 1965. godine pod imenom Matije Gupca. Od školske godine 1970./71. škola u Rečici postala je matična osmogodišnja škola s područnim školama u Šišljaviću, Banskom Kovačevcu i Prkosu. Od 1979. godine zbog udruživanja škola na području Općine Karlovac, škola Rečica se našla u sklopu današnjih škola Mahično i Banija sa sjedištem u školi Banija. Odlukom skupštine općine i provedenim referendumom od 1990. godine, velika radna organizacija Osnovno obrazovanje je transformirano, odnosno sve se osnovne škole ponovno osamostaljuju. Početkom Domovinskog rata, točnije 21. rujna 1991. godine počinje napad na Rečicu. Prilkom napada oštećena je mjesna crkva i zgrada škole. Nastava je organizirana i odvijala se koliko i kako su to dopuštala ratna zbivanja. Godine 1995. škola je obnovljena.

Radno vrijeme

Produženi boravak počine s radom u ponedjeljak 3.11.2025.

Produženi boravak odvija se nakon nastave do 16:00 sati. Po potrebi roditelja i dulje.

  • ručak se odvija od 12:30 do 13:00 sati
  • užina se odvija od 13:30 do 15:00 sati

 

Produženi boravak

 

 

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta.

 

U Osnovnoj školi Rečica stručni tim za rad u produženom boravku čine učiteljica produženog boravka, učiteljice razredne nastave, vjeroučitelj, učiteljica engleskog jezika i učiteljica njemačkog jezika. Svi rade u timu, odnosno zajedno planiraju i programiraju sve aktivnosti (godišnje, mjesečno, tjedno), dogovaraju se o zajedničkim i odvojenim aktivnostima.

Uz stručni tim u radu u produženom boravku surađuju i stručni suradnici (knjižničar, pedagoginja i psihologinja) u svezi savjetovanja roditelja i učitelja u slučaju poteškoća ili problema u prilagodbi.

 

 

                         Opis rada u produženom boravku

Nakon redovne prijepodnevne nastave organizira se produženi boravak u školi za učenike

od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Radno vrijeme i organizacija rada u školi mogu biti

fleksibilni, prilagođeni potrebama učenika.

Grupa učenika-polaznika produženog boravka organizirana je u jednoj heterogenoj skupini koju vodi mag. prim. educ. Helena Ban Ribar.

U školskoj godini 2025./2026. program Produženog boravka provodi se za učenike od prvog do četvrtog razreda:

  • 1. skupina = 15 učenika

Nastavne metode i način rada prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja: kurikularni pristup (umjesto predmetno- satnog), integrirano učenje i poučavanje, multidisciplinarni i kroskurikularni pristup (informacijsko-komunikacijske tehnologije), timsko i suradničko učenje, istraživačka nastava, iskustveno učenje, problemska nastava, projektna nastava, učenje kroz igru, praksu, učenje za život, fakultativni programi (jezici, športske aktivnosti), tečajna nastava, izvanučionička i terenska nastava, izvannastavne aktivnosti.

Različitost pristupa odgojno-obrazovnom procesu valja uskladiti u najvećoj mogućoj mjeri da bi učinkovitost i krajnji cilj – uspjeh, rast i razvoj djeteta, bila maksimalna.

 

Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski, dok je dobra suradnja s roditeljima od iznimne važnosti. Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja:

 

 

  1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe;

 

  1. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/ doprinio dobru u društvu;

 

  1. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).

 

                             Specifični ciljevi:
  • potpun i harmoničan razvoj djeteta
  • važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
  • fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
  • izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
  • učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
  • ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
  • osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
  • pismenost (jezična i matematička)
  • razvoj osjećaja za hrvatski identitet
  • razvijanje duhovne dimenzije života
  • europska i globalna dimenzija modernog življenja
  • pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
  • funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
  • partnerstvo u obrazovanju
  • uloga tehnologije u obrazovanju
  • briga o djeci s posebnim potrebama
  • temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
  • olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
  • uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje

 

 

 

 

 

Raspored rada u produženom boravku

 

Produženi boravak počinje od 11.00 sati, a za učenike koji imaju duže nastavu počinje po završetku nastave i traje do 16.00 sati. Redoslijed rada se odvija prema sljedećim aktivnostima:

 

11.00 – 12.30 Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u učionici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre).

 

12.30 – 13.00 Objed učenika – učiteljica organizira pranje ruku, odlazak u blagovaonicu i smještaj djece. Tijekom objeda učiteljice provode odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima.

 

13.00 – 15.00 Pisanje domaćih zadaća – učiteljica produženog boravka također organizira individualni ili skupni rad po preporuci ostalih članova tima radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja.

 

15.00 – 16.30 Organizirano slobodno vrijeme – to može biti izvanučionička nastava koja će obuhvatiti odlaske na manifestacije u gradu, izložbe, kino i slične prigodne sadržaje i sl.

 

Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:

  • igraonice
  • kreativne radionice
  • društvene igre
  • pričaonice
  • gledanje filmova
  • čitanje slikovnica i knjiga
  • slušanje glazbe
  • sportske i rekreativne

 

Jelovnik

Jelovnik je podložan promjenama sukladno organizaciji rada Škole.

 

19. 11. – 21. 11. 2025.

DAN

JELOVNIK

UŽINA

ALERGENI

Srijeda

Seoski doručak

(grah s kobasicom i povrćem, polubijeli kruh)

Napolitanke

Gluten, soja, celer i proizvodi, orašasto voće

Četvrtak

Piko i Žganc

(pureći saft, palenta, salata,  polubijeli kruh)

voće

Gluten, mlijeko, celer i proizvodi

Petak

Mlinci-plinci

(pečeni pileći batak, mlinci, salata, polubijeli kruh)

Bananko

Gluten, celer i proizvodi

10. 11. – 14. 11. 2025.

DAN

JELOVNIK

UŽINA

ALERGENI

Ponedjeljak

Pileći ujušak

(piletina, povrće, noklice, polubijeli kruh)

Napolitanke

Gluten, soja, jaja, mlijeko, celer i proizvodi

Utorak

Dobitna kombinacija

(pečena jaja, pire krumpir, špinat,  polubijeli kruh)

jabuka

Gluten, mlijeko, celer i proizvodi

Srijeda

Školska petlja

(špagete Bolognese, zelje salata, polubijeli kruh)

Puding od čokolade

Gluten, celer i proizvodi

Četvrtak

Junko i Žganc

(juneći saft sa žgancima,  salata,  polubijeli kruh)

banana

Gluten, mlijeko, celer i proizvodi

Petak

Knedle od šumskog voća

(sok)

 

Oreo keksi

Gluten, jaja, mlijeko, celer i gorušica

3. 11. – 7. 11. 2025.

DAN

JELOVNIK

UŽINA

ALERGENI

Ponedjeljak

Carbonara

(špageti, umak, meso, salata, polubijeli kruh)

voće

Gluten, soja, jaja, mlijeko, celer, gorušica i proizvodi

Utorak

Bakina tajna

(saft od svinjetine i povrća, njoki, salata,  polubijeli kruh)

voćna tortica

Gluten, jaja, celer i proizvodi

Srijeda

Keljoslov

(kelj varivo s mrkvom, krumpirom i junetinom, polubijeli kruh)

bananko

Gluten, celer i proizvodi

Četvrtak

Madagaskar

(musaka,  polubijeli kruh)

Moto keksi

Gluten, mlijeko, celer i proizvodi

Petak

Popajeva poslastica

(riblji štapići, pire krumpir, polubijeli kruh)

 

voće

Gluten, jaja, mlijeko, celer i gorušica

/Osnovna škola Rečica/ Skip to content