preskoči na sadržaj

Osnovna škola Rečica

 > Naslovnica
Vijesti

Upute za vrednovanje i ocjenjivanje

Autor: Marija Tomljanović Mihalić, 15. 4. 2020.

Vrednovanje se provodi da bi učenici dobili povratnu informaciju o tome jesu li ostvarili odgojno-obrazovne ishode, ali i kako bi poboljšali svoje učenje. Učitelji prate rad učenika, potiču njihovu aktivnost i suradnju kako s učiteljem, tako i s drugim učenicima. U radu kroz virtualne učionice mijenja se način vrednovanja učenika. Smanjen je broj i opseg usmenih i pisanih provjera, rutinski zadaci upotrebljavaju se samo za samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje. Upotreba tih načina provjere i njihova učestalost ovisi o predmetu, nastavnoj cjelini, a naročito o odgojno-obrazovnim ishodima. Usmeno vrednovanje se može provoditi putem videokonferencije (preporuka je da se takvo ispitivanje rijetko koristi jer opterećuje sustav na daljinu), Vibera, WhatsAppa.

Za predmete u predmetnoj nastavi u osnovnoj školi koji imaju satnicu četiri sata tjedno, usmeno ispitivanje je potrebno provesti jedanput do kraja nastavne godine, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dvojbu oko zaključne ocjene.

Za predmete koji imaju satnicu tri sata tjedno, usmeno ispitivanje provodi se ako se učenik tijekom nastave na daljinu ocjenjuje zaključnom ocjenom odličan ili ako učitelj procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene.

U Matematici, Fizici i Kemiji provodi se provjera pisanim putem na način koji odredi učitelj. Nakon predaje pisanog testa, treba organizirati i kratki usmeni ispit kako bi nastavnik s učenikom prošao njegov uradak i razjasnio rješenje testa. Prije usmene ili pisane provjere učenici rješavaju jednostavne samoprovjere ( npr. kvizove) kako bi ostvarili određeni broj bodova kao preduvjet za pristup ispitu.

U radu na daljinu naglasak je stavljen na razvijanju kritičkog mišljenja, rješavanju problema, izradi projekata, istraživanja, suradničkom radu i učenju i sl. Učenici takve zadatke mogu raditi samostalno ili u timu, a rezultat rada može biti neki oblik pisanog rada, poster ili plakat, prezentacija, multimedijski rad. Učenik prvo mora predati nacrt rada ili plan istraživanja za koji dobiva povratnu informaciju od učitelja, nakon izrade plakata, postera ili prezentacije, slijedi izlaganje u virtualnoj učionici. Roditelji daju potporu učeniku i pomaže mu savjetom, a ne rade umjesto njega. Važno je da se stvori krug povjerenja, učitelj, učenik i roditelj.

Učenicima se najavljuju termini većih ispita kao i u nastavi u školi, tu pripadaju usmeni ispiti i testovi u pisanom obliku.

Za razrednu nastavu dovoljno je pratiti aktivnost učenika – jesu li sve zadaće i vježbe napisane, a poticajno za učenje je i izrada plakata, umnih mapa, crteža, sastavaka, kvizova. Naglasak je na usvajanju čitanja, razumijevanja pročitanog, računanje i temeljne spoznaje o svijetu koji nas okružuje.  Učitelj samostalno odlučuje hoće li učenici biti usmeno ispitani o čemu će biti pravovremeno obaviješteni.

Zaključna ocjena na kraju godine izvodi se kao i prijašnjih godina. U obzir se uzimaju svi elementi vrednovanja i cjelokupni rad učenika tijekom cijele nastavne godine. Na jednak se način uzimaju u obzir ocjene i rad tijekom nastave na daljinu, kao i one iz ostatka nastavne godine.

U nastavi na daljinu naglasak se stavlja na aktivnost učenika, počevši od pisanja domaće zadaće, preko suradničkih odnosa do samostalnog istraživanja. Cilj je da učenici razvijaju samostalnost u učenju i svjesnost vlastite odgovornosti za svoje učenje i rezultate. Roditelji imaju veliku odgovornost da učenici na vrijeme predaju svoje uratke i da ih samostalno naprave, te da ih potiče na aktivnost.

 

                                                                                                                 Dijana Perišin

 




Školska prehrana

 

 

 

KALENDAR
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

KADA ZVONO ZVONI

  

         

Informacije

Slikovni rezultat za code club

 

 

 

 

Misija i vizija

ŠKOLSKI KURIKULUM
GODIŠNJI PLAN
CODEWEEK

PRAVILNICI
Korisni linkovi




CMS za škole logo
Osnovna škola Rečica / Rečica 33/a, 47000 Rečica / os-recica.skole.hr / ured@os-recica.skole.hr
preskoči na navigaciju